مرکز آموزش ایرانیان ***ستاره ها و صورت فلکی ها*** - نجوم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوی ها، بخشش های خداوند ـ عزّوجلّ ـ است . لذا هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، به او خویی خوش می بخشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
نجوم
زهرا ( سه شنبه 86/5/16 :: ساعت 4:46 عصر )

«یا بصیر»

باز هم سلام.امیدوارم که حالتون خوب باشه.

امروز می خوام درباره ی ستارگان و صورت فلکی براتون بنویسم.

نزدیک ترین ستاره ی ثابت، پروکسیما قنطوروس 3/4 سال نوری و ماه 3/1 ثانیه ی نوری از ما فاصله دارند.سریع ترین سفینه های فضایی بدون سرنشین، برای رسیدن به پروکسیما قنطوروس حدود 7000 سال در راه خواهند بود.ستارگانی وجود دارند که بسیار نورانی تر و یا بسیار کم نور تر از خورشید هستند که هر چه به ما نزدیک تر و هر چه نورانی تر باشند ، درخشنده و روشن تر به نظر می آیند. پس بنابراین یک ستاره کوچک نزدیک به ما با قدر 1 می تواند بسیار کم نور تر از یک ستاره بزرگ با قدر 3 که در فاصله ی دور تری از ما قرار دارد،باشد.اگر با دوربین یا تلسکوپ به آسمان نگاه کنیم صدها هزار ستاره ی ثابت قابل دیدن هستند.کهکشان ما راه شیری،شامل تقریباً 200 میلیارد از این ستارگان است.

صورت فلکی ها:

ستاره های بسیار دور تر از ما به دلیل فاصله ی زیادی که از ما دارند، طول عمر انسان برای دیدن حرکت های آن ها نسبت به یکدیگر با چشم کافی نیست.این چنین به نظر میرسد که همه ی آن ها در آسمان ثابت هستند و به همین دلیل بر خلاف سیاره ها که متحرک هستند،به آن ها ثوابت می گویند.وضعیت قرار گرفتن آن ها در آسمان نسبت به یکدیگر شکل های ثابتی است که به آن ها «صورت های فلکی» می گویند. این صورت فلکی ها در زمان مصریان باستان،بابلی ها و یونانی ها همان طور به نظر می رسید که امروزه دیده می شوند.پیشینیان ما هزاران سال پیش به صورت فلکی ها به دقت نگاه می کردند و نام خدایان ، قهرمانان و جانوران را به آن ها می دادند.تا به امروز 88 صورت فلکی شناخته شده اند.

44 تا از 88 صورت فلکی رو داخل این آپ براتون می نویسم.نام بقیه ی صورت فلکی ها و دنباله توضیح درباره ی اون ها رو داخل آپ بعد می نویسم.

اجاق(فورناکس)/اریدانوس(رودخانه)/اریون(شکارچی آسمان،جبار)/اژدها(تنین)/اسد(شیر)/آفتاب پرست/اکتانت(هشت گوش)/امراة المسلسله(آندرومدا)/بادبان/برساوش/پرگار/پگاسوس(فرس اعظم،اسب اعظم)/پیکر ساز(حجار)/تاج شمالی/تاج جنوبی/تازیها/تخته کوه/تک شاخ/تلسکوپ/تلمبه/تور/ثور(گاو)/جام/جدی(بز)/جوزا(دو پیکر)/حَمَل(بره)/خدنگ(سهم)/خرگوش/دب اصغر(خرس کوچک)/دب اکبر(خرس بزرگ)/درنا/دلفین/دلو(دول)/راهنما/روباهک/زاویه یاب/زرافه/زورق(عوا)/ ساعت پاندولی/سپر/ سرخپوست/سرطان(خرچنگ)/سکان/سنبله(خوشه).

پاینده باشید و سربلند.

«یا حق»




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پاسخ مسابقه نجومی(2)
شرمنده
مسابقه نجومی(2)
[عناوین آرشیوشده]